Програма


Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровський педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради»
Циклова комісія природничо-математичних дисциплін
«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Заступник директора
з навчально-методичної роботи
___________ С.І. Михайленко
« ____» ___________ 2019р.


РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ІНФОРМАТИКА
напрям підготовки 01 Освіта/Педагогіка

спеціальність   013 Початкова освіта
012 Дошкільна освіта
ПО-19-(1-3)/9
ДО-19-(1-3)/9









м. Дніпро
2019

Робоча програма з інформатики для здобувачів освіти за галуззю знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальністю 013 Початкова освіта, 012 Дошкільна освіта
Розробники: Котяш В.М.– викладач інформатики;
    Галушко С.О. .– викладач інформатики
Розроблена на підставі Типової освітньої програми та  Галузевого стандарту вищої освіти.
Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії природничо-математичних дисциплін.
Протокол від  _____________ 2019р. № _____
Голова циклової комісії ___________ Т.О Шевцова
«____» ____________ 2019р


Опис навчальної дисципліни
Характеристика навчальної дисципліни
Рік (роки) підготовки 1-й
Семестр (семестри ) 1-2
Обсяг дисципліни в кредитах ЄКТС
Кількість годин:
-         Всього - 120
-         на самостійне опрацювання -
-         на лекції -
-         на семінарські заняття -
-          на практичні заняття - 120
-          на лабораторні заняття___________
проміжний контроль:
-          контрольна робота___ семестр (семестри)
-          залік__________ семестр (семестри)
підсумковий контроль: форма______ семестр_______


Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: навчання є продовження формування в здобувачів освіти інформаційної культури та інформативної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Курс Інформатики на першому курсі є логічним продовженням курсу інформатики основної школи, під час вивчення якого в здобувачів освіти було сформовано основи інформаційної культури та базові компетентності у галузі інформаційно- комунікаційних технологій.
Завданнями навчання інформатики є:
формування в здобувачів освіти знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів, у повсякденному житті;
розвиток в здобувачів освіти готовності застосовувати інформаційно- комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій.
Вивчення дисципліни забезпечує оволодіння здобувачем освітньо-кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст наступними компетентностями:
Аналіз та синтез. Здатність на основі надійних аргументів, логічних умовисновків та перевірених фактів формулювати завдання діяльності та пропонувати ефективні рішення.
Гнучкість та креативність мислення.
Набуття гнучкого мислення, готовність до творчого застосування інформаційно- комунікаційних знань та вмінь у широкому діапазоні можливих місць роботи та в повсякденному житті.
Здатність до ефективної комунікації та до представлення складної комплексної інформації у стислій формі усно та письмово, використовуючи інформаційно- комунікативні технології та відповідні спеціальні терміни.
Самостійність та ініціативність. Здатність до самостійного та ініціативного прийняття відповідальних рішень.
Етичні установки. Здатність до використання принципів, норм етики, правил культури поведінки у стосунках з дорослими та дітьми на основі загальнолюдських та національних цінностей, норм суспільної моралі.
Базові загальні знання. Здатність використовувати базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для здійснення професійної діяльності; володіти та використовувати знання з теорії та практики освіти. Застосування знань на практиці. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для різнобічного розвитку дітей; бути обізнаним з інноваційними педагогічними технологіями навчання та виховання дітей, впроваджувати їх в освітній процес.
Володіння прикладними знаннями та навичками. Здатність організовувати різні види діяльності дітей молодшого шкільного віку на засадах дитиноцентричного,                                           особистісно-зорієнтованого, індивідуально-диференційованого підходів.
Організовувати освітньо-виховний процес в початковій школі, створюючи умови для повноцінного формування особистості дітей, їх розумового, фізичного, морального, естетичного розвитку.
Володіння інформацією. Здатність знаходити та використовувати інформацію з різних джерел (електронних, письмових, архівних, усних) відповідно до актуальних завдань навчання, виховання та розвитку дітей.
Володіння термінологією та комунікативними засобами. Здатність використовувати спеціальну термінологію та адекватні комунікативні засоби рідної та іноземної мов (в усній та письмовій формах) у педагогічному спілкуванні.
Професійна відповідальність.
Нести відповідальність за життя, здоров’я дитини. Приймати професійні рішення щодо соціалізації та розвитку з урахуванням природного потенціалу дітей, прогнозуючи їх наслідки для майбутнього.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен
Знати:
-           Базові поняття інформатики, складові частини інформаційної системи та їх призначення.
-           Роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини
-           Правила безпечної роботи в Інтернеті, розуміє принципи інформаційної безпеки
-           Окремі онлайнові освітні платформи та використовує їх для навчання.
-           Принципи цифрового громадянства та електронного урядування.
-           Загальні принципи роботи й сфери застосування систем штучного інтелекту, інтернету речей, Smart-технологій та технології колективного інтелекту.
-           Поняття комп'ютерного моделювання та комп'ютерного експерименту. Аргументовано добирає методи та засоби візуалізації даних.
-           Поняття вибірки та ряду даних.
-           Формули та способи обчислення основних статистичних характеристик вибірки (середнє арифметичне, мода, медіана, стандартне відхилення).
-           Закономірності та способи здійснення простих фінансових розрахунків у середовищі табличного процесора.
-           Поняття бази даних і систем управління базами даних, їх призначення.
-           Приклади систем керування вмістом для веб-ресурсів.
-           Технології опрацювання мультимедійних даних
-           Приклади оптимізації та стратегій просування веб-сайтів.
-           Організувати свою діяльність з використанням  програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму.
-           Дотримуватись правил безпечної поведінки в Інтернеті.
-           Використовувати та створювати інформаційні моделі для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій.
-           Визначати й подавати графічно данні у вибірці. Застосовує різноманітні засоби інфографіки для подання даних.
-           Використовувати табличний процесор для виконання простих розрахунків.
-           Добирати відповідне програмне забезпечення та здійснює просте опрацювання аудіо та відеоданих.
-           Створювати веб-сайти за допомогою автоматизованих засобів системи керування вмістом.
-           Враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів.



(Назви змістових модулів і тем)
Базовий модуль
Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси, інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві. Проблеми інформаційної безпеки. Загрози при роботі в Інтернеті і їх уникнення. Навчання в Інтернеті. Професії майбутнього - аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника. Комп’ютерно- орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозування результатів навчальної, дослідницької і практичної діяльності. Інтернет-маркетинг та інтернет-банкинг.
Системи електронного урядування. Поняття про штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту.
Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент. Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки. Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка. Розв’язування рівнянь, систем рівнянь, оптимізаційних задач.
Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків. Розв'язання задач з різних предметних галузей.
Мультимедійні та гіпертекстові документи
Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення. Реляційні бази даних, їхні об’єкти. Ключі й зовнішні ключі. Зв’язки між записами і таблицями. Визначення типу зв'язку. Створення таблиць. Введення і редагування даних різних типів. Впорядкування, пошук і фільтрування даних. Запити на вибірку даних. Технології опрацювання мультимедійних даних. Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Створення та адміністрування сайту. Поняття про мову розмічання гіпертекстового документа. Ергономіка розміщення відомостей на веб- сторінці. Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів. Роль електронних медійних засобів в житті людини

Вибірковий модуль «Графічний дизайн»
Графічний дизайн у поліграфії
Комп’ютерна верстка. Програми для комп’ютерної верстки: інтерфейс, основні функції. Інструменти роботи з текстом і зображенням. Концепція багатосторінкового документа Смислові та художньо-декоративні завдання при підготовці поліграфічної продукції. Основні друкарські терміни. Основи композиції і архітектоніки багатосторінкового видання. Вимоги єдності стилю в графічній композиції. Листівка. Призначення. Композиційні прийоми створення листівки. Шрифтові композиції та графічні елементи листівок.  Створення листівки (колаж).  Багатосторінкові видання та їх формат. Загальні питання побудови композиції шпальти (смуги ) набору.  Сітка. Складові шпальти набору (кегль шрифту, інтерліньяж, відстань між колонками (середник), поля). Методи композиції тексту та графіки в смузі набору. Перенос слів. Шрифтові виділення. Колонцифри. Колонтитули. Виноски. Художні ефекти. «Коридори». Висячі рядки.
Текстові - видільні - титульні шрифти.  Акценти. Абзацний відступ. Буквиця.
Відбиття лінійками. Буклет. Призначення. Принципи композиції. Види буклетів. Способи складання буклетів. Види згинів буклету. Технологічні особливості виготовлення буклетів. Вибір конструкції буклету. Аналіз існуючих стилів і видів буклетів, їх конструктивних форм і матеріалів. Створення шпальт(смуг) набору буклету. Визначення текстового вмісту, вибір шрифту. Контактні відомості. Визначення ілюстративної частини буклету. Розробка оригіналу макета буклету. Верстка буклету. Створення шпальт(смуг) набору багатосторінкового видання (ескіз). Обкладинка журналу. Розробка логотипу. Створення обкладинки журналу. Макетування багатосторінкового видання - журналу.  Вибір теми. Формат видання. Концепція верстки. Рубрикація. Підбір шрифту (кегль, гарнітура).
Макет журнального розвороту. Підбір ілюстративного матеріалу, винесення, підписи, підзаголовки і заголовки, елементи графічного оформлення видання. Побудови композиції шпальт набору. Оформлення та макетування багатосторінкового видання - журналу. Верстка журналу.

Вибірковий модуль - Основи електронного документообігу
 Документи та документообіг
Поняття документу. Призначення та класифікація документів. Документообіг. Загальні правила оформлення документів. Стиль ділового листування. Логічні елементи тексту та порядок його викладення. Шаблони та формуляр-зразки документа. Реквізити документа. Правила оформлення сторінки. Оформлення бібліографічних списків та покажчиків. Правила та вимоги оформлення письмової роботи Стандарти та уніфіковані системи документації.
 Електронний документообіг
Електронний документ, його ознаки та правовий статус. Електронний документообіг. Електронний цифровий підпис.
Особистий та відкритий ключі. Сертифікат відкритого ключа
OCR-технології  для розпізнавання паперових документів. Передавання електронних документів Зберігання електронних документів.
Забезпечення конфіденційності електронних документів. Електронний офіс.

Вибірковий модуль - Математичні основи інформатики

Системи числення
Основні поняття позиційної і непозиційної системи числення. Позиційні і непозиційні системи числення в історії людства. Розгорнута і згорнута форми запису чисел у позиційних системах числення. Арифметичні операції в позиційних системах числення Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в  десятковій системі числення і навпаки.  Взаємозв'язок між системами числення з основами Q = Pm Системи числення та архітектура комп'ютерів.

Подання даних у комп'ютері
Подання цілих чисел. Прямий код. Додатковий код Цілочисельна арифметика в обмеженому числі розрядів. Нормалізований запис дійсних чисел.
Подання чисел з плаваючою комою. Особливості реалізації дійсночисельної комп'ютерної арифметики. Подання текстових даних.
Подання графічних даних. Подання звукових даних.

Математична логіка
Поняття висловлювання. Логічні операції.
Логічні формули, таблиці істинності, закони математичної логіки. Застосування математичної логіки. Булеві функції. Канонічні форми логічних формул. Елементи схемотехніки



Структура навчальної дисципліни
Назви розділів, тем по семестрам вивчення
Кількість годин
Всього
3 них
Л
ПЗ
лз
сз
СР
І - семестр
Базовий модуль
Тема Інформаційні технології в суспільстві
1-2 Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси, інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства
2


2



3-4 Навчання в Інтернеті. Професії майбутнього - аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника.
2

2



5-6 Комп’ютерно-орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозування результатів навчальної, дослідницької і практичної діяльності.
2



2



7-8 Застосування програмних засобів у навчальному процесі.
2

2



9-10 Поняття про штучний інтелект, інтернет речей.
2

2



11-12 Smart-технології та технології колективного інтелекту.
2

2



Тематична атестація







Тема  Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних
13-14 Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів.
2

2



15-16 Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних.
2

2



17-18 Обчислення основних статистичних характеристик вибірки.
2

2



19-20 Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка.

2

2





21-22 Розв’язування рівнянь, систем  рівнянь, оптимізаційних задач.


2

2



23-24 Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків.

2

2



25-26 Розв'язання задач з різних предметних галузей.
2

2



Тематична атестація






Тема. Системи керування базами даних.
Мультимедійні та гіпертекстові документи
27-28 Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.
2

2



29-30 Розробка бази даних в СУБД Access
2

2



31-32 Реляційні бази даних, їхні об’єкти. Ключі й зовнішні ключі.
2

2



33-34 Створення зв’язків та запитів в реляційній базі даних. Визначення типу зв'язку.

2

2



35-36 Введення і редагування даних різних типів.

2

2



37-38 Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

2

2



39-40 Запити на вибірку даних.

2

2



Тематична атестація







Тема. Мультимедійні та  гіпертекстові документи
41-42 Технології опрацювання мультимедійних даних.

2

2



43-44 Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Створення та адміністрування сайту.



2

2



45-46 Поняття про мову розмічання гіпертекстового документа.


2

2



47-48 Ергономіка розміщення відомостей на веб-сторінці.
2

2



49-50 Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів.

2

2



51 Роль електронних медійних засобів в житті людини.
1

1



Тематична атестація







Всього за семестр
51

51






Теми практичних занять
№ з/п
Назва теми
Р
Кількість годин
1-2
Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси, інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства

2
3-4
Навчання в Інтернеті. Професії майбутнього - аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника.

2
5-6
Комп’ютерно-орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозування результатів навчальної, дослідницької і практичної діяльності.

2
7-8
Застосування програмних засобів у навчальному процесі.

2
9-10
Поняття про штучний інтелект, інтернет речей.

2
11-12
Smart-технології та технології колективного інтелекту.

2
13-14
Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів.


15-16
Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних.

2
17-18
Обчислення основних статистичних характеристик вибірки.


19-20
Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка.


2
21-22
Розв’язування рівнянь, систем  рівнянь, оптимізаційних задач.




23-24
Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків.


2
25-26
Розв'язання задач з різних предметних галузей.


27-28
Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.

2
29-30
Розробка бази даних в СУБД Access


31-32
Реляційні бази даних, їхні об’єкти. Ключі й зовнішні ключі.

2
35-36
Створення зв’язків та запитів в реляційній базі даних. Визначення типу зв'язку.


2
37-38
Введення і редагування даних різних типів.



39-40
Впорядкування, пошук і фільтрування даних.


2
41-42
Технології опрацювання мультимедійних даних.



43-44
Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Створення та адміністрування сайту.




2
45-46
Поняття про мову розмічання гіпертекстового документа.




47-48
Ергономіка розміщення відомостей на веб-сторінці.

2
49-50
Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів.


2
51
Роль електронних медійних засобів в житті людини.

1




Практична робота та поточне тестування (по 12 балів)
Сума
І семестр
II семестр
ТІ
Т2
ТЗ
Т4
Т 1
Т2
ТЗ
Т4
Т5
Т6
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12













Структура навчальної дисципліни
Назви розділів, тем по семестрам вивчення
Кількість годин
Назви розділів, тем по семестрам вивчення
Всього
3 них
Л
пз
ЛЗ
сз
СР
II - семестр
Вибірковий модуль - Основи електронного документообігу
Тема  Документи та документообіг. Електронний документообіг.
1-2 Поняття документу. Документообіг.  Призначення та класифікація документів.

2

2



3-4 Загальні правила оформлення документів. Стиль ділового листування.
2

2



5-6 Шаблони та формуляр-зразки документа. Реквізити документа Правила оформлення сторінки.
2

2



7-8 Оформлення бібліографічних списків та покажчиків. Правила та вимоги оформлення письмової роботи.
2

2



9-10 Системи управління електронними документами. Технічні засоби обробки документів та інформації.
2

2



11-12 Програмні засоби обробки документів та інформації. Види систем обробки текстів. Комунікаційні технології.
2

2





  13-14 Правила та вимоги оформлення письмової роботи. Стандарти та уніфіковані системи документації.

2

2




Тематична атестація
Тема  Технічні та програмні засоби обробки документів та інформації
15-16 Системи управління електронними документами.
2

2




17-18 Класифікація офісної техніки. Технічні засоби обробки документів та інформації.


2

2



19-20 Засоби створення, зберігання, обробки, копіювання і транспортування документів.


2

2



21-22 Програмні засоби обробки документів та інформації.


2

2










23-24 Види систем обробки текстів.
Комунікаційні технології.



2

2



Тематична атестація
Тема Електронний документообіг
25-26 Електронний документ, його ознаки та правовий статус.


2

2



27-28 Електронний документообіг.
Електронний цифровий підпис.

2

2



29-30 Особистий та відкритий ключі.
Сертифікат відкритого ключа


2

2



31-32 OCR-технології для розпізнавання паперових документів.


2

2


 

33-34 Передавання електронних документів. Зберігання електронних документів.


2

2



35-36 Забезпечення конфіденційності електронних документів. Електронний офіс.


2

2



Тематична атестація

Вибірковий модуль - Комп’ютерна анімація


Тема Основи анімації

37-38 Анімація. Види анімації. Комп'ютерна анімація. Порівняння растрової та векторної анімації. Тривимірне моделювання і анімація.



2

2



39-40 Програмні середовища для створення анімацій. Приклади застосування анімації.



2

2



Тематична атестація
Анімація в редакторі растрової графіки
41-42 Основи растрової графіки. Використання фото та кліп-артів. Підготовка малюнків для створення анімації.



2

2



44-44 Призначення та основні функції редактора GIF-анімацій.



2

2



45-46 Покадрова анімація. Анімація на основі фотоколажу. Експортування анімації.

2

2



47-48 Статичні та динамічні зображення. Використання шарів. Анімація декількох об'єктів.


2

2



49-50 Налаштування швидкості відтворення анімації. Анімація руху об'єктів.


2

2



51-52 Анімація зіткнення декількох об'єктів.
Ефекти анімації обертання об'єктів.



2

2





53-54 Інструменти трансформації і деформації.
Анімація кольору. Градієнтні заливки, текстури. Ефекти анімації з колірними переходами, анімація прозорості.



2

2



55-56 Використання візуальних ефектів в анімації. Анімація тексту.


2

    2



57-58 Моделювання явищ та процесів  засобами анімації. Створення анімованого банера для веб-сторінок. Зміна тексту та зображень в анімованому банері.
2

2



Тематична атестація
Векторна анімація
59-60 Основи векторної графіки. Створення та редагування векторних зображень.


2

2



61-62 Векторна анімація. Види векторної анімації: покадрова, руху, форми, з використанням криволінійних шляхів.


2

2



63-64 Налаштування швидкості відтворення анімації.  Прискорення та уповільнення.


2

2



65-66 Використання шарів для створення анімації, змінення їх властивостей.



2

2



67-68 Анімація руху одного та кількох об'єктів.
Анімація обертання.


2

2



69 Використання шарів для створення анімації, змінення їх властивостей.
Анімація руху одного та кількох об'єктів.

1


1



Тематична атестація
Всього
69

69



Разом
120

120





Теми практичних занять
№ з/п
Назва теми
Р
Кількість
годин
1-2
Поняття документу. Документообіг.  Призначення та класифікація документів.


2
3-4
Загальні правила оформлення документів. Стиль ділового листування.

2
5-6
Шаблони та формуляр-зразки документа. Реквізити документа Правила оформлення сторінки.

2
7-8
Оформлення бібліографічних списків та покажчиків. Правила та вимоги оформлення письмової роботи.

2
9-10
Системи управління електронними документами. Технічні засоби обробки документів та інформації.

2
11-12
Програмні засоби обробки документів та інформації. Види систем обробки текстів. Комунікаційні технології.

2
13-14
Правила та вимоги оформлення письмової роботи. Стандарти та уніфіковані системи документації.
статус. Електронний документообіг. Електронний цифровий підпис. Особистий та відкритий ключі.

2
15-16
Системи управління електронними документами.

2
17-18
Класифікація офісної техніки. Технічні засоби обробки документів та інформації.



2
19-20
Засоби створення, зберігання, обробки, копіювання і транспортування документів.



2
21-22
Програмні засоби обробки документів та інформації.



2
23-24
Види систем обробки текстів.
Комунікаційні технології.




2
25-26
Електронний документ, його ознаки та правовий статус.



2
27-28
Електронний документообіг.
Електронний цифровий підпис.


2
29-30
Особистий та відкритий ключі.
Сертифікат відкритого ключа



2
31-32
OCR-технології  для розпізнавання паперових документів.



2
33-34
Передавання електронних документів. Зберігання електронних документів.



2
35-36
Забезпечення конфіденційності електронних документів. Електронний офіс.



2
37-38
Анімація. Види анімації. Комп'ютерна анімація. Порівняння растрової та векторної анімації. Тривимірне моделювання і анімація.




2
39-40
Програмні середовища для створення анімацій. Приклади застосування анімації.




2
41-42
Основи растрової графіки. Використання фото та кліпартів. Підготовка малюнків для створення анімації.




2
43-44
Призначення та основні функції редактора GIF-анімацій.




2
45-46
Покадрова анімація. Анімація на основі фотоколажу. Експортування анімації.


2
47-48
Статичні та динамічні зображення. Використання шарів. Анімація декількох об'єктів.



2
49-50
Налаштування швидкості відтворення анімації. Анімація руху об'єктів.



2
51-52
Анімація зіткнення декількох об'єктів.
Ефекти анімації обертання об'єктів.




2
53-54
Інструменти трансформації і деформації.
Анімація кольору. Градієнтні заливки, текстури. Ефекти анімації з колірними переходами, анімація прозорості.




2
55-56
Використання візуальних ефектів в анімації. Анімація тексту.



2
57-58
Моделювання явищ та процесів  засобами анімації. Створення анімованого банера для веб-сторінок. Зміна тексту та зображень в анімованому банері.

2
59-60
Основи векторної графіки. Створення та редагування векторних зображень.



2
61-62
Векторна анімація. Види векторної анімації: покадрова, руху, форми, з використанням криволінійних шляхів.



2
63-64
Налаштування швидкості відтворення анімації.  Прискорення та уповільнення.



2
65-66
Використання шарів для створення анімації, змінення їх властивостей.




2
67-68
Анімація руху одного та кількох об'єктів.
Анімація обертання.



2
69
Використання шарів для створення анімації, змінення їх властивостей.
Анімація руху одного та кількох об'єктів.


1









Розподіл балів, які отримують здобувачі

Практична робота та поточне тестування (по 12 балів)
Сума
І семестр
II семестр
ТІ
Т2
ТЗ
Т4
Т 1
Т2
ТЗ
Т4
Т5
Т6
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12












Критерії оцінювання навчальних досягнень
Рівні
навчальних досягнень
/х/ ///
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики
І. Початковий
1-
·                   розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі;
• знає і виконує правила безпеки життєдіяльності під час роботи з комп’ютерною технікою
2
• розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них
3
• має фрагментарні знання незначного загального обсягу (менше половини навчального матеріалу) за відсутності сформованих умінь та навичок
II. Середній
4
              має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити;
              виконує елементарне навчальне завдання із допомогою вчителя;
              має елементарні навички роботи на комп'ютері
5
              має рівень знань вищий, ніж початковий;
              може з допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу;
              має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері
6
              пояснює основні поняття навчального матеріалу;
              може самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу;
              вміє за зразком виконати просте навчальне завдання;
              має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері
ІІІ. Достатній
7
              вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях;
              може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи, та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень;
              вміє виконувати навчальні завдання передбачені програмою
8
              аналізувати навчальний матеріал, в цілому самостійно застосовувати його на практиці;
              контролювати власну діяльність;       самостійно виправляти вказані вчителем помилки;
              самостійно визначати спосіб розв’язування навчальної задачі;


Рівні
навчальних
досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики


• використовувати довідкові системи програмних засобів
9
         вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці;
         вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості;
         самостійно знаходить і виправляє допущені помилки;
         може л аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання;
         використовує електронні засоби для пошуку потрібних відомостей
ІУ. Високий
10
Знання, вміння і навички здобувача освіти відповідають вимогам державної програми у повному обсязі.
         володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні етапи власної навчальної діяльності, аналізує нові факти, явища;
         вміє самостійно знаходити додаткові відомості та використовує їх для реалізації поставлених перед ним навчальних завдань, судження його логічні і достатньо обґрунтовані;
         має сформовані навички керування інформаційними системами
11
         володіє узагальненими знаннями з предмета;
         вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи;
         вміє самостійно знаходити джерела даних і відомостей та використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної діяльності;
         використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях;
         вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою;
         має стійкі навички керування інформаційними системами
12
         має стійкі системні знання та творчо їх використовує у процесі продуктивної діяльності;
          вільно опановує та використовує нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування задач;
         має стійкі навички керування інформаційними системами в нестандартних ситуаціях


Методичне забезпечення
Роздатковий матеріал - опорні конспекти у кількості, що становить половину кількості здобувачів освіти, підручники. Слайдові презентації з тем. Інструкції до практичних занять. Ілюстративний матеріал.


Рекомендовані джерела інформації

Основні
1.       Барна, О. В., Морзе Н. В. Інформатика (рівень стандарту) підручник для 10(11) класу закладів загальної середньої освіти, - К., 2018., 379с
2.       Ривкінд І. Я.; ЛисенкоТ. І.; Чернікова Л. А.; Шакотько В. В., Інформатика (рівень стандарту) підручник для 10(11) класу закладів загальної середньої освіти, - К., 2018 – 460с;
3.       Руденко В.Д. та ін. Базовий курс інформатики; за заг. ред. В.Ю. Бикова: [Навч. посіб.]. – К.: Вид. група BHV. – Кн. 1: Основи інформатики. – 2005. – 320 с.: іл.
4.       Руденко В.Д. та ін. Базовий курс інформатики; за заг. ред. В.Ю.Бикова: [Навч. посіб.]. – К.: Вид. група BHV. – Кн. 2: Інформаційні технології. – 2006. – 368 с.: іл
5.       Юрченко І.В. Текстовий редактор Microsoft Word: Методичні вказівки до лабораторних робіт / Укл.: В.С. Сікора.– Чернівці: Рута, 2003.– 56 c.
6.       Юрченко І.В. Інформатика та програмування. Частина 1. Навчальний посібник.– Чернівці: Книги–ХХІ, 2011.– 203 с.
7.       Юрченко І.В., Сікора В.С. Інформатика та програмування. Частина 2.– Чернівці: Видавець Яворський С.Н., 2015.– 210 с.
Допоміжні
1.                Завгородня І. Комп’ютерні технології в початковій школі / Ірина Завгородня. // Школа: інформаційно-методичний журнал. – 2012. – №2. – С. 64 – 66.
2.                Державний стандарт початкової загальної освіти (МОН України. – [Електронний ресурс]: – Режим доступу:www.mon.gov.ua
3.                Очеретяна О. Формування предметних компетенцій засобами ІКТ / Олена Очеретяна. // Початкова освіта. – 2012. – №33. – С. 33–35.
4.                Онишків З. Мультимедіа в початковій школі / З. Онишків. // Початкова школа. – 2012. – №5. – С. 48 – 50.
5.                Осадчий В. В., Осадча К. П., Сердюк І. М. Використання мультимедійного проектору та електронної інтерактивної дошки в навчально-виховному процесі
6.                Співаковський О. Методика застосування ІКТ у початковій школі / О. Співаковський, Л. Петухова, В. Коткова. // Початкова осівта. – 2013. – №18. – С. 39 – 47.

Електронні ресурси
1.        Тимчина Н. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у початковій школі: переваги та недоліки / Н/ Тимчина. // Завуч. – 2014. – №15. – С. 10
2.       Несен А. В. Microsoft Word 2010: от новичка к профессионалу. — М.: COJIOH-ПРЕСС, 2011.
3.       Руководство пользователя_Microsoft Word 2010
4.       Руководство по продукту_Microsoft Excel 2010
5.       Руководство пользователя_Microsoft PowerPoint 2010
6.       Руководство пользователя_Microsoft Publisher 2010
7.       Інформаційна безпека - Остроухов В.В. – http://westudents.com.ua/knigi/364-nformatsyna-bezpeka-ostrouhov-vv.html
8.       Білоусова Л_І_Навчальний посібник _Інформатика 10-11. http://kafinfo.org.ua/informatyka/informatyka1011
9.       Видео уроки по работе с Microsoft Office 2010 – Источник: http://1000videourokov.ru/komputer-video-yroki/microsoft-office-2010/107-microsoft-office-2010
10.   Учебный видео-курс по Office 2010 http://blogs.technet. com/b/tasush/archive/2010/09/26/adoption-video-curs.aspx

Немає коментарів:

Дописати коментар